Dział Instrumentów Rynku Pracy
PRACE INTERWENCYJNE
Miejsce załatwienia: pokój 205 A, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-20.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205A.
Wymagane dokumenty: wniosek o organizację prac interwencyjnych wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i pracodawca)
Termin załatwienia sprawy: 30 dni od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne.
ROBOTY PUBLICZNE
Miejsce załatwienia: pokój 205 A, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-20.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205A.
Wymagane dokumenty: wniosek o organizację robót publicznych wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i organizator/pracodawca).
Termin załatwienia sprawy: 30 dni od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne.
PRACE SPOŁECZNIE UŻYTECZNE
Miejsce załatwienia: pokój 205 A, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-20.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205A.
Wymagane dokumenty: roczny plan potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych (Gmina składa do 31 stycznia każdego roku).
Forma załatwienia sprawy: zawarcie porozumienia pomiędzy PUP a Gminą.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 21 grudnia 2017 r. w sprawie organizowania prac społecznie użytecznych.
JEDNORAZOWE ŚRODKI NA URUCHOMIENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Miejsce załatwienia: pokój 206, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-21.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 206.
Wymagane dokumenty: wniosek o przyznanie jednorazowych środków na uruchomienie działalności gospodarczej wraz z kompletem dokumentów (w tym biznes plan).
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą.
Termin załatwienia sprawy: 30 dni od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Etapy postępowania w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku:
- przedłożenie i podpisanie wskazanej formy zabezpieczenia zwrotu środków,
- zawarcie umowy o przyznanie jednorazowych środków na uruchomienie działalności gospodarczej,
- wydatkowanie środków zgodnie z wnioskiem i warunkami zawartej umowy,
- rozliczenie przyznanych środków najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia uruchomienia działalności gospodarczej.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej.
WYPOSAŻENIE LUB DOPOSAŻENIE STANOWISKA PRACY
Miejsce załatwienia: pokój 206, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-22.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 206.
Wymagane dokumenty: wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą.
Termin załatwienia sprawy: 30 dni od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Etapy postępowania w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku:
- przedłożenie i podpisanie wskazanej formy zabezpieczenia zwrotu środków,
- podpisanie umowy w sprawie dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego,
- wydatkowanie środków przez podmiot zgodnie z wnioskiem i warunkami zawartej umowy nie później niż w ciągu 2 miesięcy od daty zawarcia umowy,
- stwierdzenie utworzenia stanowiska pracy przez PUP,
- zatrudnienie skierowanej osoby bezrobotnej,
- dokonanie przez PUP refundacji części kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego na podstawie przedłożonego wniosku wraz z kompletem dokumentów
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej.
STAŻE
Miejsce załatwienia: pokój 205, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-18, 34 317-44-19.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205.
Wymagane dokumenty: wniosek o organizację stażu wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i organizator).
Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20 sierpnia 2009 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania stażu przez bezrobotnych.
REFUNDACJA KOSZTÓW OPIEKI NAD DZIECKIEM DO LAT 7 LUB OPIEKI NAD OSOBĄ ZALEŻNĄ
Miejsce załatwienia: pokój 205 A, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-18, 34 317-44-19.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205.
Wymagane dokumenty: wniosek o dokonanie refundacji kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub opieki nad osobą zależną.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i osoba bezrobotna).
Termin załatwienia sprawy: 30 dni od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE DOROSŁYCH (Informacja o przygotowaniu zawodowym dorosłych)
Miejsce załatwienia: pokój 205 A, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-20.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205A.
Wymagane dokumenty: wniosek o organizację przygotowania zawodowego dorosłych wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony.
Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 11 kwietnia 2014 r. w sprawie przygotowania zawodowego dorosłych.
BON NA ZASIEDLENIE DLA OSOBY DO 30 ROKU ŻYCIA
Miejsce załatwienia: pokój 205 A, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-30.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205A.
Wymagane dokumenty: wniosek o przyznanie bonu na zasiedlenie dla osoby do 30 roku życia wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i osoba do 30 roku życia).
Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
BON ZATRUDNIENIOWY
Miejsce załatwienia: pokój 205 A, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-30.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205A.
Wymagane dokumenty: wniosek o refundację części kosztów wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem bezrobotnego w ramach bonu zatrudnieniowego wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i pracodawca).
Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
BON STAŻOWY
Miejsce załatwienia: Pokój 205, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-18, 34 317-44-19.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205.
Wymagane dokumenty: wniosek o zorganizowanie stażu w ramach bonu stażowego wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i organizator).
Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20 sierpnia 2009 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania stażu przez bezrobotnych.
ŚWIADCZENIE AKTYWIZACYJNE
Miejsce załatwienia: pokój 205 A, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-30.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205A.
Wymagane dokumenty: wniosek o przyznanie świadczenie aktywizacyjnego za zatrudnienie bezrobotnego rodzica powracającego na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dziecka lub bezrobotnego sprawującego opiekę nad osobą zależną.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i pracodawca).
Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
DOFINANSOWANIE WYNAGRODZENIA ZA ZATRUDNIENIE SKIEROWANEGO BEZROBOTNEGO, KTÓRY UKOŃCZYŁ 50 ROK ŻYCIA
Miejsce załatwienia: pokój 205 A, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-30.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205A.
Wymagane dokumenty: wniosek o dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego, który ukończył 50 rok życia wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i pracodawca).
Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
REFUNDACJA SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE ZA SKIEROWANYCH BEZROBOTNYCH DO 30 ROKU ŻYCIA
Miejsce załatwienia: pokój 205 A, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-20.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 205 A.
Wymagane dokumenty: wniosek o refundację składek na ubezpieczenia społeczne za skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i pracodawca).
Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
GRANT NA UTWORZENIE STANOWISKA PRACY W FORMIE TELEPRACY
Miejsce załatwienia: pokój 206, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-22.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 206.
Wymagane dokumenty: wniosek o przyznanie grantu na utworzenie stanowiska pracy w formie telepracy.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą – w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i pracodawca).
Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
ŚRODKI DLA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, ROLNICZEJ ALBO DZIAŁALNOŚCI W FORMIE SPÓŁDZIELNI SOCJALNEJ
Miejsce załatwienia: pokój 206, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-22.
Miejsce złożenia dokumentów: kancelaria podawcza, pokój 206.
Wymagane dokumenty: wniosek osoby niepełnosprawnej o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej wraz z kompletem dokumentów.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą.
Termin załatwienia sprawy: 30 dni od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Etapy postępowania w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku:
- negocjacje warunków umowy,
- przedłożenie i podpisanie wskazanej formy zabezpieczenia zwrotu środków,
- podpisanie umowy w sprawie przyznania osobie niepełnosprawnej środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej,
- rozliczenie i wydatkowanie przyznanych środków.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
- Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2018 r. w sprawie przyznania osobie niepełnosprawnej środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej.
REFUNDACJA KOSZTÓW WYPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ
Miejsce załatwienia: pokój 206, I piętro.
Numer telefonu: 34 317-44-22.
Miejsce złożenia dokumentów: informacja, kancelaria podawcza, pokój 206.
Wymagane dokumenty: wniosek o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.
Forma załatwienia sprawy: pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane pocztą– w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje podpisanie umowy przez strony (PUP i pracodawca).
Termin załatwienia sprawy: 30 dni od daty wpływu kompletnych dokumentów.
Etapy postępowania przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku:
- negocjacje warunków umowy,
- przedłożenie i podpisanie wskazanej formy zabezpieczenia zwrotu środków,
- podpisanie umowy w sprawie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej,
- przedstawienie przez pracodawcę pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy,
- rozliczenie i wydatkowanie przyznanych środków.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
- Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 11 marca 2011 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.